floransa-pisa-siena

4. gün. 23 Haziran 2016. Gece geç yattım, erken uyandım, 6:30 gibi kalktım. Bugün Floransa'ya geçeceğim, o nedenle erken ayrılmam bir gün Floransa'da gezmek yeterli olur, ertesi gün Pisa ve Siena'ya günübirlik gidip Floransa'ya döneceğim. Akşam internetten baktım belki otobüs daha uygun fiyat olabilir diye, nitekim 9 Euro gözüküyor. Kahvaltıyı yine aynı otelin anlaşmalı yerinde yapıyorum.
 Marmelatlı kruasan , coffe latte..değişiklik yok. Kahvaltı sonrası otobüs terminaline gideceğim. Manzoni durağından metroya, Termini de change ve Tiburtuna Stazione' de metrodan çıkıyorum. Otobüs için bilet satan gişede kadına soruyorum, saat 10'da var fiyat be kadar deyince 22 e. diyor. Ama internette 9! eee.....sabahın köründeki fiyat bu..daha sonra fiyat yükseliyor..oysa saat seçimi yaparak bakmıştım fiyatlara..bir anlam veremedim..o takdirde neden otobüsle gideyim ki..kalsın kardeşim ..tren için bilette yan gişede zaten..tren ve otobüsler aynı istasyonda..
 
 Regionale dedikleri  normal tren Roma-Floransa arası 21,50 e.  bileti aldım , makinada geçerli hale getirdim, çünkü koltuk numarası yok ve başka gün de de kullanılabiliyor.. o  nedenle geçerlilik işlemi yapmak icap ediyor.. 6 nolu platformdan  kalkacak.. ama bu arada birkaç tren gelip yolcu alıp gidiyor aynı istikamete..resimdeki hızlı tren..ben benim bineceğim treni kolluyorum tabii..

 
09:13 trendeyim.. koltuklar boş ...kafama göre takılıyorum..4 saat yol süresi. 12:50 gibi Floransa' da olacak tren.. ortada küçük masa görevi yapan sehpasında hem notlarımı tutuyorum..bir yandan da Zeynep'in yaptığı sandviçleri atıştırıyorum, bir az bayatladı ama meyve suyu ile iyi gidiyor.
 

 Trende iyi oyalanmışım.. zaman nasıl geçti anlayamadım.. saat 13:00 gibi Floransa' dayız. Santa Maria Novella (SMN) istasyonunda iniyorum. Aynı adlı bitişiğinde bulunan kiliseden ismini almış Floransa'nın ana istasyonu adını..


Dışarısı sıcak mı sıcak.. Rezerv yaptırdığım otel Signorio Madrid  tren terminal alanına çok yakın.. navigasyondan yön bakarak yürüyerek gidiyorum.
 Navigasyon beni doğru yere getirdi. ama otelin ismini göremiyorum.. Roma'daki durum burada da karşımda.. otel bir apartman da yer alıyor, tamamı otel olmayınca sadece kapı zili üzerindeki isimden tespit yapabilirsiniz. Bitişikteki markete sormak işin kestirme yolu.. önünde durduğum apartmanı işaret etti. Zili çaldım, girdim, güler yüzlü bir İtalyan.. check-in yaptı..ücreti sonra verirsiniz dedi ..ne güzel.. valizi odaya bıraktım..fazla vaktim yok..bugün bitmeden keşfi tamamlamalıyım. Önce otel görevlisinin tavsiye ettiği çok yakındaki pizzacıya gidiyorum.. 5 e. adeti.. lezzetli yapıyorlar margerita pizzayı. sonra yürüyerek  tarihi meydana geliyorum.



 Geldiğim terminal alanına yine döndüm.  Santa Maria Novella . İnternet bilgisi  aktaralım..
"Santa Maria Novella is a church in Florence, Italy, situated just across from the main railway station which shares its name. Chronologically, it is the first great basilica in Florence."

"Duomo"
The Cattedrale di Santa Maria del Fiore is the main church of Florence, Italy. Il Duomo di Firenze, as it is ordinarily called, was begun in 1296 in the Gothic style with the design of Arnolfo di Cambio. Architects: Filippo Brunelleschi, Giotto, Arnolfo di Cambio, Francesco Talenti.





 

 Signoria meydanı
 




 Davut heykelinden bahsetmeden olmaz...aktaralım  .."hikaye İsrailliler ile filistiler arasındaki svaşta geçiyor. Golyat dev gibi biri ve de İsraillilerin en korktuğu savaşçı. Davut, İsrail cesur genç bir delikanlı, savaşı izlemekteydi. Golyat’ın İsraillileri  kışkırtıp alay ettiğini görünce Davut gönüllü olarak Golyat ile dövüşmek istedi. Asker olmadığı için zırh ve silah kullanmayı reddetti. Üstündeki basit giysiler ve sapanla dövüşe gitti.Sapanıyla bir vuruşta Golyat’ın başını taşla parçaladı, dev yere yıkıldı ve Davut daha sonra Golyat’ın kılıcı alıp başını kesti.
" Michelangelo’nun Davut’unun en belirgin ve eşsiz yönü, kendisinden önce gelenlerden ayrılmasıydı. Michelangelo, Davut’u devi mağlup ettikten sonra göstermek yerine sapanını çekmek üzere hazırlanırken gösteren ilk sanatçıydı. Sonuç olarak bu heykel, Golyat’ın kopmuş başını resme dahil etmeyen tek Rönesans Davut’udur."

Medusa’nın kesik başını elinde tutan Perseus’un heykeli (Loggia dei Lanzi)
 

Baccio Bandinelli’nin “Herakles ile Cacus” adlı heykeli (1534)
 



 İstikamet Michelangelo Meydanı.. Floransa'yı tepeden gören Arno Nehri'nin karşı yakasında görmeden gelmeyin denilen yer.. yürüyerek gittim, köprüden nehri karşıya geçiyoruz.. epey bir mesafe vardı..kendinizi yormak isterseniz yürüyün..







 Üzerinde Galileo Galile yazıyordu..İtalyanca .. ne binası anlamadım..
 
 



Tabiat güzel..sokaklar, yapılar..korunmuş bir kent ...ucube yapılar yok gibi..



 Meydanda Davut heykelinin bir kopyası yer alıyor.. Floransa bu tepe yerden gayet güzel seyredilir.
 

 Burada etrafı seyredenleri de izleyerek 2 saat kadar istirahat etti.  Yanımda getirdiğim iri taneli kaysıları yedim..çok tatlı değil, adamı kesmiyor..güzeldi..
 Otele dönüş için yürümek gözüme kesmedi..bereket meydana sefer yapan 13 nolu otobüs var.. biletim de yok ama biniyorum..çare tükenmez..biletsiz merkeze ulaştım. otelde banyo, birkaç çay ve istirahat... Yarın sabaha bırakmadan otelin ücretini iki gece için 148 e. ödedim.
 Floransa ikinci gün.. Bugün Pisa ve yetişebilirsem Siena' ya gideceğim.. Terminale gidiyorum..çiçekli balkonlar, pencereler klasik burada.
 
 Otomatik makinalardan Pisa için 8,28 e. tren bileti aldım.istasyon kalabalık.. bir yandan da grevler nedeniyle aksamalar da yaşanıyor. sonunda hangi platformdan bineceğimi keşfettim. koltuk numarası yok bulduğun yere oturuyorsun.. trenleri numaralarıyla ışıklı levhalardan takip ediyor herkes..hangi hatta gelirse oraya millet yöneliyor. iki katlı trene kendimim attım, eh bir koltuk buldum..Pisa yakın sayılır..arada bir Empoli  durağında yolcu indirdi.

 ve.. Pisa istasyonu..burası da sıcak.. Pisa Kulesine gidecek otobüs karşı cadde üzerinden kalkıyor.. Lam Rossa dedikleri 6 nolu bus..



 Otobüsten indiğimiz yer kulenin önü..
 sur kapısı gibi..
 
 Beyaz binaları görür görmez fotoğraf çekmeye başlıyor herkes.
 Eğik kulemiz ilerde gözüküyor.. yol boyunca herkes gibi ben de pozumu veriyorum.





 Emziren kurt heykeline bir çok yerde olduğu gibi Pisa'da da  rastladım..
 






 Sıena'ya gitmek üzere istasyona dönüyorum..tren var mı yok mu.. grevler nedeniyle kesin bir şey söylenemiyor.. biraz kararsız kaldım ama sonunda Siena'ya Empoli üzerinden aktarma yaparak trenle gitmeyi denemek lazım dedim..Empoli 10,20 e.
 

 Empoli ve sonra Siena'dayım.. Siena'dan Floransa'ya dönüş için tren biletimi iner inmez alıyorum ..9,10 e.. akşam 21:30' a kadar vaktim var.. Bu süre içinde görebileceğim tarihi yeri görüp dönmeliyim.
 Siena  trenden indikten sonra karşıda alışveriş merkezinin içinden tepeye doğru bağlantılı yürüyen merdivenler var .. yanlış saymadımsa 7-8 merdiven hattı.. yukarıya çıkmak için sıcaklarda en uygun yöntem..
Siena'da tarihi kasabaya giden sokaklar.. güzel korunmuş.. Siena güzel bir yer..tepede yer alıyor..





Bina kapıları da görkemli..metal halkalar ..cilalanmış ağaç
 




Her ne tarafa dönsen eski bir yapı ile karşılaşıyorsunuz.. adamlar tarihi iyi korumuş









Palio at yarışlarının yapıldığı Piazza del Campo.
hızlıca birkaç fotoğraf çekebildim.  Akşam olmakta ve trene yetişmeliyim.





Kebabçı...
 
Siena tepeden görünüş... güneş batmadan foto çektiriyorum..
 

 Trene binmeden önce istasyon bitişiğindeki marketten ekmek, su, peynir felan aldım. Floransa'ya gece inmiş olacağım, açık market olmaz.
 
 
 
 

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Greece

Pragh

Bratislava -Krakow