malmö

İsveç ..Danimarka'nın kuzey komşusu..kara sınırları iki ülke arasında yok.. baltık denizi iki ülke arasında en dar kuzeyde Helsingor ile Helsingborg arasında 5-6 km kadar burada  feribot geçişi var..güneyde ise  Copenhagen ana havalimanı olan Kastrup bölgesinden Malmö'ye yaklaşık 16 km'lik  karayolu ve tren hattı ile bağlantı sağlayan 2000 yılı haziranında  halka açılmış önemli bir ulaşım noktası Oresund köprüsü...bağlantı yolu bir kısmı deniz üzerinde bir bölümü deniz altında .. iki ülke arasında köprü bağlantısının güneyden yapılmasının bir nedeni  copenhagen'ın  kastrup bölgesinde uluslararası hizmet veren havalimanı olması ve İsveç 'in  Malmö şehrine olan yakınlığı.. Malmö'de ikamet edenlerin diğer ülkelere çıkış kapısı olarak kendi ülkelerini değil de Kastrup  havaalanını kullandıkları görülüyor.  Oresund köprüsüne ait denizin ortasından çıkan karayolu görselleri bu köprüyü ilgi odağı haline getiren en dikkat çekici turizm görseli.. ben de bu meşhur görüntüyü nasıl görebilirim diye Malmö'ye günübirlik gidip gelmeyi düşünmüştüm.  7 eylül copenhag'da son günüm.. akşam 9 gibi otobüsle Amsterdam'a hareket edeceğim. O vakte kadar bol vakit var.. önce Copenhagen merkez  terminaline gelip internetten biletini aldığım nettbus firmasının otobüsüne binmem lazım..

 2bölge transferini içeren Copenhagen toplu taşımasına ait bilet ..24 kron ..yaklaşık 14 TL.. Danimarka ulaşım fiyatları bize göre  pahalı ..

 Otobüsle geçerken gördüğüm sokak heykellerinden biri..









Hans Christian Andersen..meşhur masalcı.. heykeli ana caddelerden birinde..


Sabahın erken vakti.. ana caddelerden biri.. City Hol dedikleri sanırım belediye binasının önündeki cadde.. bisikletlileri görünce videoya almadan duramadım.. çok düzenli oarak bisiklet yolunda caddenin kendilerine ayrılmış bölümünde trafik uyarı ışıklarına ve de kaidelerine uyarak şehir içinde seyahat eden kadın,erkek yaşlı genç her seviyeden insan..



Malmö'ye en ekonomik ulaşım otobüs fiyatlarıyla mümkün.. trenle gitmek istenirse merkezden Kastrup'a gidip oradan aktarma yapmak gerekiyor.. Birkaç otobüs firması aynı güzergahtan yolcu alarak Malmö merkeze gitmekte ..5 Euro gidiş.. dönüş de bir iki Euro daha fazla idi hatırladığım.. Copenhagen  şehir içi ulaşımı dikkate aldığımda üüüüü  bayağı iyi dedirten  bir fiyat.. 



meşhur görsellerdeki  Oresund bridge grüntüsünü görmek mümkün değil tabii..Yağmur yağarken köprünün üst kısmından otobüsle geçiyorum.. Altkattan tren geçiyor deniyor..şahsen görmedim  Oresund'un bilinen görüntüleri havadan çekilmiş.. ben de buraya internetten aldığım bir resmini aldım..


 
Oresund Bridge.. üzerinden geçerken videyoya almak için sürücünün yanına gittim, video çekebilirmiyim dedim ve havaanın kapalı ve hafif yağmurlu olmasına rağmen kısa bir süre çekim yaptım.. yolun sağ tarafında uzakta denizin içinde konumlanmış,  elektrik üreten pervaneler var ..ama çekimde farkedilmiyor. 



Evet bu köprünün üzerinden araçla geçmiş oldum .. havadan görülen görüntüsü daha muhteşem..denizin içine inen bir yol ...garip değil mi..
Malmö' ye yarım saatte vardık.. sessiz, kalabalık olmayan bir şehir..  merkez büyük şehir olmasına rağmen
 caddeler tenha..



















Budapeşte'de parlamento binasının önünde Tuna nehri kenarında yer alan  öldürülen Yahudi toplum insanlarını yad eden demirden ayakkabı heykelleri Malmö'de de karşımda..








 Tenha Malmö caddelerinde bir yukarı bir aşağı yaptıktan sonra görecek fazla bir şey olmadığı anlaşıldı.. Oresund Bridge 'in hatırına gelmiş olduğum Malmö'den dönme zamanı ..markete uğramadan fiyatları görmeden olmaz.. fiyatlar memlekete göre pahalı tabii..






Malmö dönüşü  Amsterdam hareket zamanına kadar vakit varken..Stroget denilen yayalara ayrılmış ,  ünlü mağazalarla dolu alışveriş caddesine gidiyorum.. yol üzerinde Tivoli  parkın ana giriş kapılarından biri var..










Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Greece

Pragh

Bratislava -Krakow