milano

7.gün. 26 Haziran 2016 Pazar sabahı. Bugün Milano'ya geçmem lazım. İstanbul dönüşüm Milano Malpensa havaalanından Pazartesi öğleden önce.. Dönüş için başka alternatif havaalanları da vardı, fakat öncelikle ekonomik uçuş aradığımdan Pegasus  yerliler içinde rakipsiz.. Bologna'dan da seferi var Pegasus'un.. Ama Milano'yu görmek tercih edilir Bologna'ya..
    Önce otelin kahvaltısını alalım.. Akşamdan doğru düzgün bir şey yemeden yatmak zorunda kaldım.. Kahvaltıyı kuvvetli yapmalıyım.Venice of Art Lloyd  otel kahvaltı fena değil.. açık büfe..ülkemizin  zengin kahvaltılarıyla kıyaslamak olmaz tabii...biz biraz abartıyoruz aslında..Yine de burada bulduklarımı saymadan edemeyeceğim..kek, çay, süt,gevrek,reçel, bal,kızarmış ekmek,krem peynir,meyve suyu, meyveli yoğurt, çokomelli bisküvi..salam benzeri et ürünü...bundan uzak durdum tabii.. ne olur ne olmaz
 Otelin  Mestre tren istasyonuna çok yakın olduğunu belirtmiştim..Bavulumu sürükleyerek bahçeli evlerin arasından istasyona varıyorum.. saat 10:00..
  Bilet makinalarından baktım.. Sdaece hızlı tren var Milano'ya .. en uygun fiyatlı olan 11:30 ve de 38,50 Euro. 
 Trenin hareketine 1,5 saat var.. istasyondaki Mc. 'de oturdum, bekledim..hediyelik  bir magnet  motor üzerinde kadın erkek figürü..3 E. tam İtalya simgesi bence..

 Tren çok dolu değildi.. numaralı koltuğa oturdum..küçük masasında notlarımı yazarken bir taraftan İtalya'nın yemyeşil tarlalarına camın arkasından göz atmaya çalıştım.





 Milano merkezi tren istasyonu...  herhalde gördüğüm en görkemli  istasyon burasıydı...
 




Büyük bir yapı terminal. Buaradan İtalya’nın gerekse de Avrupa’nın diğer şehirlerine tren bulmak mümkün. İstasyonun zemin katında bir adet emanet ofisi  bulunuyor. 06.00-24.00 saatleri arasında çalışan ofis parça başına ilk beş saat için 5 €; daha sonraki her saat için 12 saate kadar ilave 0,70 €; sonrası içinse 0,30 € ücret alıyor.

 Merkezi istasyondan  metro ile  Duomo'ya 4 durak uzaklıkta ..yaklaşık 8-10 dakika.. istenilirse tabana kuvvet yürüyebilirsiniz en fazla 45 dakika sürer sanırım.  Milano'da kalacağım otel İdea Malpensa Airport şehir merkezine 50 km mesafede havaalanı yanında.  Uçağı kaçırmamak için havaalanı yanında rezerv ettirdim.   Yarın İstanbul'a hareket ...Dolayısıyla bugün akşama kadar Milano merkezini ziyaret edebilirim.
 Metro ulaşımı ile merkezi tren  terminalinden Duomo 'ya 10 dakikada varıyoruz..metro istasyonu çıkışı doğrudan meydana...karşıda görkemli Duomo..kilise..Katedral dünyanın en büyük üç katedralinden birisi olarak kabul ediliyor. Diğer kilise ve katedrallerden farklı olarak bembeyaz görünüyor. 14. yüzyılda başlayan inşaatın tamamlanması 1800’lü yılları bulmuş..
 Çıkışın solunda alışveriş merkezi..içinde ünlü markalar..
 
 Meydanın bir tarafında atlı bir heykel.. Kral Victor Emmanuel'in devasa atlı heykeli de meydanın ortasında yer alıyor.

 Duomo katedralin kapıları muhteşem...safi heykelle kaplı ..ne işçilik..ve de oldukça yüksek..

 
 
 Kapıdaki heykellerden birinin ayağı tutmaktan metali parlıyor..ben de bu parlatma işine katkıda bulundum..




 Ünlü bir markanın ayakkabı tasarımı vitrinde ..kabartmalı..İtlyanlar sanata dükün adamlar..

 Çarşının duvar alınlıklarında güzel resimlerle kaplı..
 
 Mercedessin de çarşıd bir küçük tanıtım dükkanı var..
 
 







 
 

Otele dönüş..bu sefer yürüyerek terminale gidiyorum..caddeler tenha,temiz, düzenli..





 Terminal binasının karşıdan görünüşü.. görkemli bina olduğunu belirtmiştim.. Etrafında göçmenler gece de dışarda yattıkları anlaşılıyor..





 Terminalden Malpensa havaalanına tren gidiyor 12 Euro.. fakat hemen terminal bitişiğinden otobüsler kalkıyor doldukça ve de 8 Euro.. daha ekonomik..tercihim bu yönde tabii..  Burada yağmur resmi gösteremiyorum ..ama gündüz hiçbirşey yokken havalanına gelince bir güzel yağmur indirdi.. karanlık bastı .. navigasyonda otel yakında gözüküyor ama yaya gidiş havaalanı çıkışından itibaren zor görünüyor..otobanın kenarından yürünmez.. ne yapacağız.. sonra rezerv çıktısına bakmak aklıma geldi.. meğer otelin havaalanı transferi var .. ücretsiz.. sonunda oteli arattık,  2. kat  16 nolu kapı çıkışında saat 21:25 de araç intikal edecek..kapıya gittim..benim gibi bekkleyen başkaları da var.. aracı gelen valizini atıp gidiyor..neyse sonunda bizim araç geldi.. yeni bir Mercedes minibüs transfer aracı.. bindik.. 2 ve  nolu terminallerdn de yolcu topladı ve de otele vasıl olduk..
 Otel dıştan pek bir şey benzemiyor ama içi temiz ve de orta kararın üstü idi..memnun kaldım..şelale gibi sıcak su vardı banyoda.. verdiğim gecelik 60 euro'ya değdi..kahvaltı dahil..kahvaltıda kekler, tatlılar fazlasıyla..zeytin yoktu ..ne yapalım..burası memleket değil..
İstanbul'a dönüş ..otel ile havaalanı yaklaşık 2-3 km..erkenden check in yaptırıp ne olur olmaz  çıkış kapısında bekledim.. Milano havadan oldukça yeşil  gözüküyor..etraf ormanlık.. İtalya güzel memleket  hasılı..
 

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Greece

Pragh

Bratislava -Krakow