venezia

6. Gün. 25 Haziran 2016 Cumartesi. Rahat ve temiz Soggiorno Madrid Hotel'den teşekkürle 08:30 gibi çıkıyorum. Akşam otelde Venedik için trenlere bakmıştım,  09:40 için  ekonomik tren var gözüküyordu.   SMN istasyondaki otomatik bilet makinalarında hızlı trenlerden başka Venedik'e giden yok! 2. sınıf yer Frecciorossa hızlı tren bileti 49 e. Pahalı...ne yapmalı..otobüs sorsam ..yakın bir garajda otobüs yazıhaneleri var..sordum, soruşturdum kapalı bir gişeden   Venedik bileti otobüs için kesildiğini, gişenin 10:00'da açılacağını öğrendim. Arada yine normal tren olur mu diye makinalarda yoklama yaptım.. hep hızlı tren için satış var..bekledim..saatinde gişe açıldı ..Venedik'e 24 e. fiyat ehh. ama bir sorun var 16:30'da... akşama Venedik'e varır.. günü değerlendiremem.. elimiz mahkum.. Eurolara kıymak kaçınılmaz.. hızlı tren tek seçenek...

 Tren kalkış saatine kadar SMN içinde bulunan Mc D.'nın serinliğinden istifade..


Yol boyu yeşillikler, asma ekili tarlalar.. İtalya güzel memleket..

Trenden Venedik Mestre istasyonunda iniyorum. Aslında tren Venedik merkezinde Santa Lucia 'ya kadar gidiyor.. fakat uygun fiatlı oteli Mestre'de buldum.. City of Art Venice Lloyd ..gecelik 59 e. Mestre istasyonuna nerdeyse iki adım denecek kadar yakın.. Otele yerleştikten sonra vakit kaybetmeden tarihi adaya gitmek  üzere  otobüs  durağındayım. 1,5 e. bus price.  Mesafe yürünecek gibi değil..yaklaşık 5 km.. havada oldukça sıcak..

 

Venedik adaya giden dar kara parçası..manzara güzel
 
 
 Sol taraftan tren de gidiyor adaya...
Ada girişinde son nokta.. köprüden itibaren  yürüyerek gezilebilir..
 
 

 


 Venedik tarihi kanallar şehri kolay keşfedilecek yer değil.. Kanallar, sokaklar, köprüler bambaşka bir yerde kendinizi bulabilirsiniz. Telefon cihazındaki navigasyon düzgün çalışmadı.. kullanamadım.. dolayısıyla  çok fazla kayboldum.. dert değil..
Ara sokaklardan birinde rastladığım şarküteri






 Maskeli balo diyarı Venedik..
 



 Kanallarda turist taşıyan gondollar tam fotoğraflık görüntüler oluşturuyor.



 San Marco Meydanı ..

 
 navigasyon olmayınca San Marco'ya ulaşmam bir az zaman aldı..güneş battı sayılır.. çok da yoruldum.. ada girişindeki otobüs duraklarının olduğu Santa Lucia istasyonuna  kadar geldiğim yolu gerisin geri yürümem lazım... bir taraftan yürüyorum  ama kara kara bulutlar yağmur indirmeden yetişeyim diyorum...ne kadar döndüm, yoldan saptım, sordum istikamet düzelttim derken bütün günün sıcağının üzerine  kaçamadım..  sicim gibi bir yağmur indi....
biraz ıslanmak     yorgunluğa iyi geldi.. biraz ferahladım.6 nolu otobüsle otele döndüm.Marketler kapalı..saat 21:00..bari çay içeyim..iyi gelir.karşıdaki otelden  1e. bir küçük sürahi çay için sıcak su alıp sallama çay yaptım. Lobideki wi-fi ile internet bağlantısı.. derken günü sonlandırdım. 
 
 
 
 
 

Yorumlar

  1. Venedik güzel şehir 1982 de gitmiştim birde bu sene gittim. Sokaklarında bende kayboldu, kanalların hepsi birbirine benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum. .Denizle iç içe çok farklı bir şehir. .Daha önce gördüklerimden farklI. ..Teşekkürler

      Sil
    2. Size katılıyorum. .Denizle iç içe çok farklı bir şehir. .Daha önce gördüklerimden farklI. ..Teşekkürler

      Sil
  2. Yalnız mı gittiniz? Fotoğrafları çeken güzel çekmiş.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Greece

Pragh

Bratislava -Krakow