saint pietro basilica


 Roma'da ikinci gün.. sabah geç uyandım. pancurlar kapalı olduğundan günün ışıdığını farketmeden yorgunlukla uyumuş kalmışım.  ilk iş otelin bulunduğu caddenin karşı köşede bulunan Roma Lazio cafede bir marmelatlı kruasan  ve capucino dan ibaret kahvaltı yapmak.. istikamet Saint Pietro basilicası..papanın haftalık ayinlerini yaptığı meydan ve ünlü kilisesi..
 
 cafedeki garson hemen cafe önündeki Manzoni metro durağından  yeraltına inip ottaviano  durağında inmek üzere metro ile ulaşımın en kolay olduğunu söylüyor.   Aslında sormaya da gerek yokmuş.  yer altı metro  yönlendirme levhalarında her şey açık seçik gösteriliyor.
 1,5 Euro metro bileti fakat ilk 100 dakika içinde geçerli olduğu bilet üzerinde belirtilmiş.


Duvardaki levhada da yazıyor.. ottaviano durağı..doğru yerde çıkmışım metrodan. caddeler bir aşağı bir yukarı fotoğraflıyorum.
 
 
 
Saint pietro'ya giden cadde üzerinde birçok turist rehberi var..müze girişinde uzun insan  sırasına  girmeden giriş sağlayan bilet satışı yaptıklarını söylüyorlar.  Basilica girişinin ücretsiz olduğunu, sadece kubbeye  çıkmak için asansör  bileti almak gerektiğini okumuştum.  Vatican Müzelerine ve de Sistina Şapeline 3. gün geleceğim için bugün bilet almaya gerek yok.

 Turist rehberlerinden  biri.. İranlı..ben Türkçe konuşunca başladı o da Türkçe konuşmaya.. iki ay istanbul'da kaldım öğrendim diyor ama iki ayda olacak iş değil, meğer annesi azeriymiş.
 
 Nihayet Sait Pietro meydanı..Papa'nın kalabalık önüne çıktığı yer.  Girişte 4-5 xray cihazından geçiliyor, güvenlik maksatlı..giriş ücretsiz...

284 Sütunla çevrelenen bu geniş alanın ortasında Mısır’dan Roma’ ya getirilen 25 metrelik bir dikilitaş(obelisk) ve 2 adet çeşme var .Buradaki Obeliks aynı zamanda Güneş saati işlevide görmektedir.Bu meydan aynı zamanda dünyanın en muhteşem kilisesi olan San Pietro Kilisesi ‘ne ev sahipliği yapmaktadır.


 
kalabalığı takip ediyorum, doğrudan asansör için bilet gişelerine geliniyor.. önce tepeden kilisenin içi görülecek, sonra inişte kilisenin içine girmiş olacağız.
 

Asansör 6-8 Euro.. en üst çıktığı yer için 8 Euro'ya bilet .. bayağı yüksek.. asansör ücretinden kaçmamak lazım.. çünkü yine kubbenin tepesine dar merdivenlerden çıkılıyor, oldukça yorucu..tamamını yürüyerek çıkmak akıllıca değil.






 Poz verdiğim dar yer kubbenin başladığı kısım. Buradan yukarıya merdivenler var .. Yukarıdan kilise içine bakınca oldukça yüksek olduğu anlaşılıyor.
 


 
 
 Son kubbenin çıkılacak yerine bu dar döne döne çıkan merdivenle ulaşılıyor.





 
  





 Roma şehrini Saint Pietro'nun kubbesinden böylece görebilirsiniz. Meydan çok uzakta ve küçülmüş gibi. oysa yerden çok bitişik gibi..










 
 "Vatikan’ın bu ünlü kilisesi 222 metre uzunluk ve 138 metre yükseklikteki boyutları ile devasadır.
2.yüzyılda Aziz Petrus’un mezarının olduğu yere bir anıt dikilmiş ve daha sonra bu noktaya İmparator Constantinus’un emri ile ilk bazilika M.S 349 yılında yapılmıştır. 15. yüzyılda yıkılmaya yüz tutan orijinal bazilikanın yerine yenisi yapılmıştır. Şu anki bazilikanın yapımına 1506 yılında Papa II. Julius zamanında başlanmıştır. Yapımı 100 yıldan fazla süren bazilika, 1612 yılında, Papa V. Paul’un döneminde bitirilebilmiştir".
 
















 
Basilica ziyaretini bitirdim. Çok yoruldum.. Bu saatte Vatikan Müzelerini hemen yanında olmasına rağmen yarına bıraktım.. Ancak otele yürüyebilirim. Otelim Saint Pietro Meydanına yaklaşık 5 km.. yürümek görmek için iyi bir seçim yorgunluk olsa da..
Dönüş yolunda


 Castel San Angelo ..Tiber'in kıyısında
 




 Caddeler temiz, düzenli.. tabii Roma ve de İtalya motorcuların kabesi..özellikle scootorların

  Bir binanın yüksek kapıları açıktı.. zeminde çok güzel mozaikler..



Domuz jambonları asılı bir şarküteri..   En çok rastlanan dondurmacı dükkanları . dondurmayla serinliyorum külahı 2,5 Euro.





 Navano  meydanı.. resim, karikatür yapıp satanlar.. gösteri yapan İtalyan..gülerek izleyenler ..havuz kenarında dinlenenler.




 Yolumun üzerinde tekrar  Pantheonu görüyorum..herzaman ki gibi önü  turistlerle  kalabalık..



 


 Trevi çeşmesi..Kafamı uzattıp bir poz çektiriyorum.. Havuz kenarında insanlar neredeyse sırayla oturuyor.




 Caddeler de mimari güzelliğe dahil..





 Bu sokak bana Moda  taraflarındaki bir sokağı hatırlattı.
 



 Bu da  eldiven satan dükkan...renk renk eldivenler..
 
 Booking'in Seyahat rehberinde dondurma ve tramisu için mnerilen Pompi adlı dükkanın önünden tesadüfen geçince tramisunun tadına bakmak farz oldu.. peynir tatlısı bana hitap etmiyor anlaşılmış oldu..


 İspanyol merdivenleri tamirde ..o nedenle basamaklarda oturan yok ..ama merdivenlere bakan meydan yine dolu.. İtalyanlar Rampa diyor.. Google'da Spagna diye işaretli. Ben tabii polislere spain square diyorum, onlar sonunda anlıyor Spagna...



 Adam ceketli ama scootor üzerinde..  trafiğin durmasıyla yola fırlayan gelin damat.. fotoğraflarını Roma caddesiyle dekorlandırmış oldular.



Bir Dörtyol ağzında.. caddelerin kesiştiği  dört yöndeki binaların her birinde bu heykel grubu yer alıyor.. Roma'nın her yanı eser ..



 İtalya motorcuların kabesi... her taraf motor.. Bu görülenler de bir kiralama firmasının önünde sıralanmışlar
 
İkinci günüm böylece bitti..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Greece

Pragh

Bratislava -Krakow