kharkov

 1 Ekim 2018 pazartesi Kharkov için Sabiha Gökçen Havaalanı'ndayım.. Uçuş erken saatlerde.  Dörtyüzelli Türk lirası uçuş bileti Pegasus'tan en düşük temin ettim.  Aslında birbuçuk saat uçuş süresi.. Yüzelli Türk lirasına gidip gelenleri duyduğum için bu rakam bana fazla geldi tabii.. Kabul etmek lazım Pegasus uçağının koltuk araları dar.. uçuş süresi kısa olmasına rağmen uyumaya da çalışınca çok rahatsız olduğumu söylemeliyim. Ayaklarım huysuzlandı sürekli.. bir rahatsızlık türü duymuşluğum var  bu o mudur bilemem..  huysuz ayak sendromu...
 Kharkov şehir merkezine taksi ile gidiyorum..hava sıcaklığı 20 derece dolayında ..ceketle dolaşmak la üşümedim doğrusu.. güneş az da olsa ısıtıyordu.. temiz bir hava.. yollarda eski model tramvay ve çok eski otobüs ufağı diyebileceğimiz minibüs irisi şehiriçi halk otobüsleri yanımızdan geçiyor.. Ulaşım altyapısı, metro araçları oldukça eski.. belediye yeterli para bulamıyor anlaşılan..





Kharkov şehir merkezi.. bizdeki gibi değnekçiler burada da var.. ellerinde internet bağlantılı ödeme belgesi fiş verdikleri cihazlarla.. tabii iş resmiyete binmiş yeşil bir üniforma giydirmişler adamlara..























Kharkov Üniversite binası.. önünde özellikle kuzey Afrikadan ve diğer ülkelerden gelen öğrenciler..















Bu binalar topluluğu gazprom'un deniyor..






 This monument is also called the monument Kharkiv Kozak (Khariton). He was set to the 350th anniversary since the foundation of Kharkov (1654) in the administrative part of the city, at the beginning of the avenue of Science, one of the central and most important streets in the city. The height of the pedestal is made of red granite is 8.5 meters, in bronze equestrian statue - about 4 meters.


A monument to the mythical founder of Kharkiv - Cossack Kharko - was opened 23 August 2004 as a gift from Moscow city to Kharkiv city in honor of its 350th anniversary (1654-2004).

Kharkov'un kurucusu Kozak Kharko adına yapılan heykel..




























































One of symbols of Kharkiv and its main attractions is the monument to the outstanding Ukrainian poet and writer, artist Taras Shevchenko. It is considered to be the best monument to Shevchenko in the world and this is one of the seven wonders of Kharkiv. The monument is located in the city center, in the garden that has the same name – Shevchenko Garden. Along with the landscape and Kharkiv architecture they form a unified ensemble. The total height of the monument is more than 16 meters, and the statue of Kobzar made of gray (originally black) labradorite is 4.5 meters. Since the opening celebration of the monument took place on March 24, 1935, the interpretation of the personality of Taras Shevchenko was Soviet (ie, as a revolutionary poet, writer, an ideological fighter
for the bright future of the people).


 







Taras Hryhorovych Shevchenko was a Ukrainian poet, writer, artist, public and political figure, as well as folklorist and ethnographer. Cherkasy Oblast1814 - 1861Saint Petersburg,

















50. Paralel'in geçtiği yer olarak şehirde bir noktaya sembolik plaka yerleştirmişler..

 






























 Bir manastır.. Bahçesine girdim dolaştım.. İçerde küçük bir büfeden geleneksel bir ekmek, poğaça benzeri bir yiyecek alanları görünce ben de tadına bakmak istedim..  içinde pişmiş  elma parçaları olan bir poğaça yanında meyve suyu ile öğlen atıştırmalığı oldu bana.. fotoğrafı da bankta oturan kadına çektirmiş oldum.. Dini mekanlar ve müdavimleri birbirine benziyor her yerde..



 Adı Kutsal Şefaat Kilisesi -Holy Protection Monastery - Founding date of the monastery is 1726. It got its name from the Church of the Intercession of the Holy Virgin , who is considered the oldest stone building in Kharkov , and the crown of Ukrainian architecture .






















 Ağacın gövde kalınlığı yaşı için bir fikir verebilir.. yani adamlar her gördükleri ağacı kesmiyorlar..
































































 Kharkov merkezinde bir çok gezinti parkı gördüm.. Bir tanesinde dönme dolaba bindim ..Şehri yukardan seyrettim.. yemyeşil memleket...






Büyük parkda birçok heykel grubu yer alıyor.
























Kharkov metro sistemi 3 hat halinde 1975 yılında ilk olarak hizmete alınmış. Tabii vagonlar eski ve sarsıntılı gidiyor..




Kharkov Vokzal ..Merkez  Tren istasyonu.. Poltava'ya trenle gitmek için keşfetmek gerek deyip bulunduğu yere metro ile gittim. Otele yaklaşık 3km. kadar bir mesafede.. dönüşü yaya olarak merkeze döndüm.. Biraz terledim tabii. Hava sıcak soğuk arası..





Vokzal'ın içi .. yolcuların bir oturma yeri gözükmüyor..





























Merkezde bir sanat galerisine benzettiğim bir mekana daldım.. seramik kaplar sergileniyordu














Sanat eserlerinin olduğu salonun önündeki çalışmalar da ayrıca ilgi çekiyor tabii ..








Yakınlarda özel bir çikolata dükkanı vardı.. bayağı bir çeşit vardı içerde.. dondurma ve bir espresso dinlenmek için iyi bir seçim oldu..

Günü bitirirken akşam oldu tabii.. kent ayrı bir aydınlığa sahip merkezde.. fakat uzak mahalle araları tasarruf için aydınlatılmıyor..


 Ertesi gün Kharkow dışında bulunan bir bahçeye gittim.. Yeşillikler içinde atlar eşekler ve dier canlılar .. aslan,  kaplan, maymun gibi.. çevre kentlerden gezmeye gelen yerli insanlar vardı.. doğrusu turist görmedim burada..








Kharkov gezisi için üstteki park resmi uygun bir seçenek.. Yeşillikler içinde güzel bir şehir..




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Greece

Pragh

Bratislava -Krakow