giethoorn

Giethoorn  .. Amsterdam'a geldikten sonra görmeden dönmek mantıklı olmaz diyordu.. abim. Görmek farz oldu.. Bir günümü buraya ayırıyorum. Sabah otelden erken çıkıp Sloterdijk tren istasyonuna gitmek için metro durağına gidiyorum. Tamirat nedeniyle bu yöne giden  metro hattı geçici olarak kullanılmadığından görevliler yolcuları metro önünde bekletilen ücretsiz otobüslere yönlendiriyorlardı.. Başınızın çaresine bakın demiyorlar burada..Diğer metro yolcularıyla birlikte, otobüs merkeze girmeden çevre bağlantı yollarını kullanarak Sloterdijk metro-tren-otobüs terminaline ulaşıyoruz. Öncelikle uygun bir tren bileti almalıyım. Camlı bir danışma bölümündeki görevli sakallı bir esmer kişiyi gözüme kestirdim bu olsa olsa Türk olur dedim...ve de öyleymiş en ekonomik bilet ne olur diye sorunca sen en iyisi günlük 39 Euro olan Giethoorn'a gidiş dönüş ve aktarmalarda  otobüslerde de kullanılabilir travel  ticket  al diye önerdi. ...aldım.

İntercity dedikleri şehirlerarası işleyen trenler gayet temiz ve konforlu..  etrafa bakarak seyahat için gayet elverişli araçlar.. Giethoorn'a gidinceye kadar  arada Almere , Zwolle  kasabalarından geçtik , Zwolle'da başka trene aktarma yaptık, bilet kontrolü yapan görevli bir defa denk geldi o kadar ...

Hava bulutlu ve kapalıydı giderken.. dümdüz tarlalarda otlayan koyunlar ve arada görülen yel değirmeni..su kanalları..

seyahat kartları  gideceğiniz bölge sayısı ve gün,  saat durumuna göre fiyatlandırılıyor. alternatif çok..
bu kartla  24 saat(birgün) içinde tren, otobüs, tram free ..

Giethoorn yaklaşık 100 kilometre kadar uzakta Amsterdam'a..bindiğiniz trenin hareket saatine bağlı olarak Giethoorn'a varıncaya kadar bir veya daha fazla başka trene  aktarma yapma durumu olabiliyor. son tren istasyonu Steenwijk' e yaklaşık birbuçuk saatte varılıyor. Steenwijk de güzel bir yerleşim..ama Giethoorn'a henüz varmadık...travel kartımla free olarak Giethoorn'a götürecek belediye aracına diğer turistlerle birlikte biniyoruz..10-15 dakika sonra Giethoorn'un kanal boyu giriş noktasında sürücü bizi araçtan indirdi.

Steenwijk otobüs hareket noktası..

Giethoorn evleri arasında ulaşım kanallarla , küçük köprülerle sağlanmakta ve köyün içinde motorlu araç tabii ki kullanılmıyor. . arada bisikletle geçen posta dağıtıcısını görmek mümkün ..sakin sessiz bir masal diyarı..manzara çok güzel .. bir zaman sonra sessizlikten sıkılabilirsiniz..evlerin dik çatıları 15 cm kalınlıkta sazdan bir tür kaplama ile örtülü,  kimse kafasına göre ev yapmamış. aklıma karadenizde tabiat harikası denebilecek manzarası olan yere on katlı apartmanı dikip  "kardeşlerimle kalabalık bir aileyiz onun için böyle yüksek yaptım" diyen canım ülkem geldi!

kanallarda sessizlik var derken ördek sesleri hariç belirtelim..  köşeyi dönünce karşımıza yedi cüceler çıkar mı diye düşünmedim değil..

Evlerden birinde geleneksel kıyafetleri ile köyün yaşının almış kadınlarından bir grup oturmuş bir tür hamur tatlısı olan, içi karamelli ince waffle pişiriyorlar ve isteyenlere paket içinde satıyorlardı. bu waffle'lar hollanda'nın  dünyaya tanıttığı bir tatlı atıştırmalık.. bizde de bim'lerde uygun fiyatlarla satılıyor.

Giethoorn köy müzesi..

Giethoorn kanallar boyunca sıralanan evlerini yolun bittiği yere kadar yürüyerek gezdim.. aynı  geldiğim yolu aynen geri dönerim başka yola sapmam dedim.. bir yere kadar öyle de geldim..sonra.. yol öylemiydi yoksa bu taraf mıydı derken bir tercihte bulundum ..kimseye de sormak istemedim..sonuçta küçük bir köy ..ne kadar kaybolabilirim ki dedim. tabii kaybolmazsınız ama yolu uzatmış olursunuz.. ben bayağı uzatmış oldum.. Giethoorn köyünün daha alt taraflarında başka bir yerleşim alanının ara yollarından geçerek  sonunda  Steenwijk tren istasyonuna giden anayola  çıktım. otobüs durağında araç bekledim, belki yarım saat kadar..geldiğim yoldan aynı şekilde Amsterdam'a geri döndüm. Giethoorn için neticede şunu söylemek lazım..görülmeli.

Bu yüksek binalar Amsterdam'ın  çevre ana yolları üzerinde bulunuyor. Şehrin merkezinde bu tarz bir yapılanma göremezsiniz. Sonuçta medeniyet ..