madrid

 
 
Madrid yolculuğu için Loco2 internet sitesi üzerinden rezerv yaptım.. Güya erken avantajını kullandım..85 Euro.. ondört haziran ikibinonyedi ..Barcelona Sant istasyondan Madrid Atocha'ya iki saat kırk dakika hızlı tren..karekodlu internet çıktısı yeterli oldu.. internet alışverişinin yanıltıcı olabileceği endişem de yersiz çıktı..görevli elindeki bir  karekod okuyucudan geçirdi..mesele bitti. trenin hızı da 294km..bilgilendirme panosunda.. tren  10:00 da saatinde hareket ettikten sonra görevli bir kadın  kucağına aldığı küçük bir sepetten çin malı, üzerinde İspanyol tren işletmesi renfe'nin logo ve renklerinde kulaklık dağıtmaya  başladı.. ücretsiz olduğu hemen anlaşılan durumda bir tanesini alıp nereye takacağımı keşfe başladım..koltukların arasında her koltuk için ayrı bir giriş deliklerinden birine yerleştirdim..müzik yayını 5-6 çeşit tarzda ..rahat koltuklarda kitabını oku veya internete gir müzik dinle ...oldukça rahat, keyifli bir seyahat oldu diyebilirim.



  dakikasına kadar planlı bir seyirle öngörülen zamanda Madrid Atocha istasyonundayım.. apart daire tirso molina için  check-in  saat 15:00 den sonra.. erken kabul etmiyorlar..kapıda beklemek yerine vakit geçirmeye çalışıyorum , gar binasının içi dışarıya göre oldukça serin, yeşillikler içinde biraz burada oturarak gelen geçenleri inceliyorum.. nedense burada gördüklerim bana biraz döküntü gözüktü..kendi kendime Madrid biraz yoksul bir kent olsa gerek diyorum ..ilk izlenim hoş olmadı..
 .





Gar binası dışına çıkınca.. bir sıcak..gsm için yurt dışı paket aldığımdan internet bağlantılı harita uygulaması gayet güzel çalıştı..işaretli olan apart daireye sıcak güneş altında valizimi çeke çeke yürüyerek vardım.. afrikalı  göçmenlerin olduğu sokaklardan geçince pek de iyi mahallede yer ayırtmadığımı anladım ama merkezi yerlere yürüme  mesafesinde..


 apartmentos tirso molina ...apart daire sokak başında görülen bina.. saat tam 15:00'de dış kapıdayım..ben  verilen telefon numarasını arayıp çıkan kişiye kendimi tanıtmaya çalışırken kapı açıldı bakışlarından check-in yapacak görevliler olduğu anlaşılan bir kadın ve erkekten erkek olanı bana akin ?? diye sorarak teyit alınca hep beraber asansörle ikinci kata çıkıp daireye giriyoruz.  .adam uzun uzun kuralları yazılı bir kağıttan anlattı ve imzalattı..cash ödemeyi aldı üç gece için ikiyüz beş e. vergi dahil. sıcaktan yorulmuşum gezecek halim yok.. yakınlardaki marketten yiyecek bir şeyler alıp dairede yemek yapıp istirahat ediyorum..bu arada dairede yok yok..tüm mutfak malzemeleri full, temiz,yeni..
 

 onbeş haziran perşembe ikibinonyedi..kahvaltı sonrası apartmandan çıkıyor ve güneşin düşmediği gölgede kalan yerlere sığınarak merkeze doğru yürüyorum..istikamet Madrid  krallık sarayı- palacio real..




bir sokak başında isimsiz, tunçtan bir adam heykeli.. adamcağızın dokunulan yerleri parlamış..

 Palacio Real..  internet bilgisini buraya aktaralım..The Royal Palace (Palacio Real in Spanish) is not the official residence of his Majesty the King of Spain, but rather where state ceremonies, official banquets and other state functions take place. The King lives in Zarzuela Palace, which is just outside of Madrid..anlaşıldığı kadarıyla seremoniler için kullanılan bir saray.. kral Madrid dışında kalıyormuş.. tesadüf atlı  süslü  üniformaları içinde güneşin yakıcı sıcağında atlarıyla tören askerleri yürüyüş yapıyordu bando eşliğinde..turistler  de izlemekte




 
 






 Plaza Mayor.. internet bilgisi : The Plaza Mayor was built during Philip III's reign and is a central plaza in the city of Madrid, Spain. It is located only a few Spanish blocks away from another famous plaza, the Puerta del Sol. At the center of the square is a bronze statue of King Philips III, constructed in 1916 by Jean Boulogne and Pietro Tacca.

 
Meydanın ortasında heykelin etrafını çevrelemişler.. şeffaf torbalar içinde değişik, boş su şişeleri. . anlamı neydi  keşfedemedim..
 
 
 
 
 
 
 
Mercado de san Miguel.. pastırmadan tapasa meyvelere kadar ayaküstü yeme içme yeri. .ziyaretçisi çok..
 
 


 

Ben de tapas tadına baktım.. boyutları görüldüğü üzere bir lokmalık ..incecik kızarmış ekmek dilimi üzerine ton balığı  veya ne istersen.. lokması her biri bir Euro.. lezzetli..  aç olunca ..
 
 



San Gines çukolata evi..1894 den beri sıcak çukolata ve churros sunuyor..fotoğraflarda görülen  belli başlı dünya meşhurları da ziyaret etmiş  mekanı.. The Chocolatería San Ginés is a café at Pasadizo de San Ginés, 5, in central Madrid, in a passageway close to San Ginés church, west of the Puerta del Sol. It has served principally chocolate con churros since 1894
 


 
gözüm doymadığından bir de çikolatalı kek istedim.. zaten churros dedikleri bizim bişi'ye benziyor ve porsiyonda dolu dolu..sıcak çikolataya batırıp yeniyor..fazla geldi.. zor bitirdim..bereket su çeşmeden .. tatlı üzerine yandım... bedava..bardak bardak iç..



 
 

 Madrid's Official Symbol: The Bear and The Strawberry Tree. Located in Madrid's most famous and most central square, La Puerta del Sol, sits one of Madrid's most important statues,







Gran Via Madrid'in önemli caddelerinden ..




 Madrid'in sıcağında gölge bir yer ararken  Prado müzeye  gitmek için kestirme yol olarak bu üstü kapalı yerden geçtim. .mesai bitimi idi.. normalde diğer gün geçemedim buradan, polis kapatmıştı..


Madrid'in önemli müzelerinden Prado Müzesi.. İçinde Rafael, Tiziano, Dürer, Rubens, Caravaggio, Valazquez, El Greco , Francisco Goya   İspanyol İtalyan ressamların eserleri var. Fotoğraf içerde çekmek yasak ..ben de çekemedim... ücretsiz girilen saat 18:00  sonrasında hızlı birşekilde dolaşmaya çalıştım.. aslında uzun uzun bakmak lazım..tabii sabahtan itibaren.
 








 onaltı haziran ikibinonyedi..Santiago Bernabeo ...Real Madrid futbol takımının stadını  görmüş olma hanesine yazalım..içeri girmedim.. boş stadı görmek için 18  Euro harcamaya değmez..




 Dönüş yolunca Salamanca bölgesinde şık mağazalar..ağaçlı iki yolda caddeye bakan eski ama bakımlı binaların önlerinde birçok ünlü marka giyim mağazaları..







Retiro parkta soluklanma.. Güneşin altında dolaşmak sıkıntılı olsa da nem fazla yok..karasal bir hava durumu var Madrid'te... 44 dereceleri görsek de gölgede  rahat oturulur bir hava..

 heykel mi anıt mı ..pek de hoşlanmadım estetik ne yönü var bilmem..bu da böyle bir şey..





 The Thyssen-Bornemisza Museum, or simply the Thyssen, is an art museum in Madrid, Spain, located near the Prado Museum at one of city's main boulevards.. sadece pazartesi  günleri giriş ücretsiz olduğunu öğrendik..
 Apartmentos Tirso Molina'ya dönüş yolunda rastladıklarım..
 
 
 Onyedihaziranikibinonyedi cumartesi..öğleden sonra ikionbeşte Barajas airporttan Sabiha Gökçene hareket.. harita uygulamasından bakınca aktarmasız tek gidiş Atocha tren istasyonundan hareket eden bus gösteriliyor..valizimi çekerek Reina Sofia müzenin köşesine kadar geldim. gölgelikte dinlenmece.. Atocha istasyon binası  müzenin hemen karşısında.. yakın..

 
 


 
Atocha'nın  arka tarafından kalkan sarı bus ..express Barajas'a gidiyor..beş Euro bilet ..normal sayılır..bus'un içinde yolcuların valizleri için metal borulardan raf düzenlemişler..pratik, kullanışlı bir ayrıntı. Madrid faslı da bu kadar..
 
 


 
 
 
 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Greece

Pragh

Bratislava -Krakow