barcelona

 Barcelona'yı gidip gören arkadaşların methiyelerinden dolayı  görmek farz oldu.. Uçak bileti ,  konaklama yeri fiyatlarını ayarlayayım derken 2017 Haziran ayına rezervleri yaptım. İki ay öncesinden Pegasus'tan bilet almama rağmen gidiş dönüş sekizyüz küsur lirayı buldu. Bu arada şunu da öğrenmiş oldum ..erken bilet almanın her zaman  uygun olacağı anlamına gelmiyor.. Hareket günü yaklaştıkça kampanyalı uçuş fiyatlarının  daha uygun olabildiği de tarafımdan görülmüş ve de sindirilmiş oldu..  Sonunda,   11 Haziran pazar günü aynı enlemde  olmalarına rağmen 23 derecelerde olan İstanbul  Sabiha Gökçen'den  14:00 olan uçuş yirmi dakika rötarla başladı.. iki saat kırk dakika ile Barcelona  El Prat havaalanına  33 derece sıcağa inmiş olduk..




El Prat terminal binasından çıkış.. görüntü bu.. havada bunaltıcı sıcak nem var ne de olsa deniz kenar Barcelona..Şehir merkezine metro ile gideceğim.. L9S metro hattı ile  Collblanc durağında L5 hattına aktarma sonrası son durak kentin merkezinde Sagrada Familia durağında yeryüzüne çıkış..L9 metro hattı modern yakın zamanlarda yapıldığı anlaşılıyor.. metro kapalı bölümden geliyor  metro ile durakta bekleyenleri ayıran cam panel kapılar metro  durduktan sonra açılıyor...yani..kazaları engellemek için iyi bir tedbir ..bu sistem eski hatlarda yok..



Sağrada Familia metro durağı ismini aldığı meşhur yapının altından geçmekte ..metrodan güneşe çıkıp kafayı kaldırdığımda Gaudi'nin tanıdık kuleleriyle basilikası tepemde ..çok çok yakında rezerv yaptığım abapart marina apart daire  sagrada'ya ikiyüz metre kadar ..valizimi bırakmak ve check in yapmak için kalacağım yere doğru adımlıyorum ..sanırım saat 18:00 civarını buldu buraya vasıl olmam  ..yaz günü günler uzun akşam dokuza kadar hava aydınlık..
 
önceden internetten bilet almamakla hata ettiğim anlaşıldı..biraz da internet alışverişine güvensizlikten kaynaklanan bir durum.. turistler ellerinde  yazıcı çıktısı karekodlu kağıtları okutarak sagrada'ya giriyorlar..bilet tükenmiş durumda ..yarın gelin diyorlar..
 Ertesi gün ..oniki haziran ..sabah kahvaltı sonrası Sagrada Familia'nın girişindeyim.. bekleyen yok..ama...meğer  bugün için giriş bileti kalmamış.. yarın sabah şansımı denerim diyorum  .. bugün diğer turistik yerleri göreyim bari....Montjuic tepesine gideyim diyorum..sagrada durağından L2 metro hattı ile paral-lel durağında çıkıp, sık çalışan funicular ile gidiş dönüş 14 Euro biletli tepeye varıyorum. funicular ağaçlık alanların üzerinden kuş cıvıltıları eşliğinde geçerken Barcelona panaroması yükseldikçe ortaya çıktı..
 Montjuic castle 1640 larda yapılmış..dış duvarlarını görmekle yetiniyorum .. Bu yükseklikten Barcelona'ya bakmak yeterli.. Joan Miro Vakıf müze binası da bu bölgede ..ancak pazartesi günleri kapalıymış içine giremedim..





 Dönüşü yine finucular ile yapıyorum..aslında tek yön bilet alınıp yokuş aşağı inilebilirmiş..ben de kabinde video çekimi yaparak başlangıç noktasına geliyorum..buradan metro kullanmaksızın şehrin sokaklarını keşfederek merkeze dönmek iyi fikir gibi..Montjuic'in eteklerinde güzel, sessiz park da dinlenerek yola devam..


 
 Dönüş yolu üzerinde Santa Maria Del Pi basilikasına rastlıyorum..Santa Maria del Pi is a 14th-century Gothic church in Barcelona... giriş biletli ..içine girmeden ön portalinden bir foto alıyorum..



 La Boquería is the best-known market in Barcelona .  içinde  jambon satılan şarküteriler, meyve suyu satan dükkanlar var. La Rambla üzerinde ..

Passeig de Gracia bulvarı üzerinde Casa Battlo 'ya rastgeliyorum.. Casa Batlló is at second place in the list of attractions that you must visit if you are in Barcelona . The Iconic Casa Batllo by Antoni Gaudi. The iconic Casa Batlló is a key feature in the architecture of modernist Barcelona. Commissioned by the textile industrialist Josep Batlló, it was built by Antoni Gaudí between 1904 and 1906. In 2002, Casa Batlló was opened to the public as a museum and cultural event space.... Bir sanayici  için Gaudi tarafından yapılmış bir bina ..tüm Gaudi eserleri gibi önünde turist kalabalığı...



 Akşam olmak üzere ..gölgeler uzadı.. Sagrada Familia'yı gören bir ara sokakta oturdum..gelen geçenleri seyrettim..yakında olan aparta döndüm..
 
 
 
Kaldığım apart cadde üzerinde merkezi bir noktada olması yanısıra  temizlik ve donanım on numara.. mutfakta  ihtiyaç olabilecek her şey düşünülmüş ve var.. kahvaltı, yemek işini bitişikte bulunan marketlerden aldığım malzemelerle  hallediyorum.. wi-fi biraz zayıftı ama instagrama yükleme yapmama yetti..geri kalan zamanlarda da İspanyol tv kanallarına şöyle bir göz attım.
 
Ertesi gün .. onüç haziran  salı 2017 ..sabah erkenden sagrada'ya uğruyorum bilet için ..bu sefer var ama 17:00'den sonrası için..olsun diyip 15 Euro ya basic bilet alıyorum.. akşama kadar da Park Guel'e gider gezer gelirim.. nasıl giderim.. Google harita uygulaması her şeyi hallediyor. toplu taşıma seçeneğine göre apart önünden sant Antoni Maria Claret-Lepant durağına yürümek ve oradan 92 numaralı bus'a binmek işi çözüyor..araçta bilet almak mümkün ..tek kullanımlık bilet 2,13 Euro. 
 
 
 
  Park Guel Barcelona'ya göre yüksek bir mevkide Gaudi'nin patronu Eusebi Guell için düzenlediği bir bahçe ve ev konsepti.. şimdilerde turistik bir  park..yeşillikler içinde yürüme yolları ve seyirlik kule ve yapılarıyla masal alemi dekorasyonu gibi bir havası var.. Gaudi'nin sürüngen motifleri yapı üzerlerinde ve heykel olarak burada da mevcut.. Parkın serbest gezilen yerlerini dolaşıyorum ancak  biletle girilen asıl renkli  taşlarla yüzeyi döşenmiş bina ve kule bölümünü ancak dışardan fotoğrafını alabildim..bilet önceden almak gerekiyor..bir park bu kadar yoğun turist çeker mi  ..çekiyor   ve de para kazandırıyor  sahibi olan kente , ülkeye..












 
 Uzakta ortada gözüken yüksek bina Sagrada Familia.. Yüksek bir sırtta olan bahçenin içinde bir küçük yükselti ve üzerinde taştan bir haç.. aşağıda Barcelona manzarası..
 


In 1885 Gaudí's patron, the industrialist Eusebi Güell, acquired the terrain on a mountain ridge, with a fantastic view of Barcelona. In1890 Güell instructed the architect Antoni Gaudí to build a garden city, in which nature and an equal housing should form a symbiosis..


 
 
Park Guell'den çıkış.. Sagrada Familia'ya girmek için merkeze dönüyorum.

 





 
Antoni Gaudí's life work is an UNESCO world heritage. The Sagrada Familia is one of the most famous landmarks in Barcelona. ... From 1883 the Catalan architect Antoni Gaudí took over the leadership of the works until his death in 1926..

İçeriye ışık giren açıklıklar renkli vitraylarla bezenmiş.. çok renkli güzel bir ortam tabii ki..bir köşede oturup bir kaç saat  burada vakit geçirebilir huzur bulabilirsiniz ..farklı bir mekan tasarımı ve de örtme teknikleri kullanmış Gaudi usta.. bir benzeri yok.. Gothic spanic ile art nouveau form  ve modernism karışımı deniyor bu üsluba ..sonuçta dindar bir kişi olan Katalan mimar Gaudi'nin yaptığı bir basilika..dini yapı ..ancak klasik yapılardan oldukça farklı , şaşırtıcı.. Gaudi yapılarında taş, seramik , fayans, ferforje, cam ve tuğlaları  kullanmış..








 Portes de Gloria.. Şan şeref portali.. dünyanın belli başlı elli dilinde yazılı ..arapça, ibranice, grekçe....vs.  ..çok baktım ama Türkçe göremedim.. 
 Sagrada'nın temel kesit plan şemasını bir masa üzerinde sergiliyorlar..




onüç haziran 2017 Barcelona ziyaretimin son gezi günü..yarın  Madrid'e geçmek üzere ayrılıyorum.. daha gidemediğim yerler oldu tabii..Dali'nin kasabası Figueres bunlardan biri ..yaklaşık 40-50 km. mesafede Barcelona'ya ..başka sefere diyorum..



 
 
 
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Greece

Pragh

Bratislava -Krakow