sarayevo

Sarayevo'dan başlayıp Mostar, Dubrovnik, Budva ve son olarak Priştina'dan memlekete dönmek üzere Ağustos ayının 13'ünde yola çıkıyorum.. yıl 2015.  Sabiha Gökçen havalimanından Pegasus havayolları en uygun seçim benim için. Eve yakın.. Arada gördüklerimi fotoğrafladım..albüm olsun niyetine de bloğa yerleştirdim..

 birçok küçük devletçik birbirine komşu..sık sık hudut kapılarında pasaport kontrolü yapılan bir bölge balkanlar..resimdeki hudutun hangi devletleri ayırdığını not almamışım..
 Tabiat güzel .. ormanlık her taraf.. arada böyle akan dereler görülüyor...
 Aklımda kaldığı kadarıyla Foça idi herhalde burası...otobüsün mola verdiği terminalde beklerken...
 küçük bakkal...önünde çiçekler ve bisiklet.. huzur dolu görünüyor.. bu bölgede olan savaşları düşününce orada yaşayanlar ne der bilmem

 Aşağıda Sarayevo'da Harmony Otelin balkonundan görünüş.. Otel dört yıldızlı temiz bir otel..geceliği oda başına 50 Euro.. Şehir merkezine yaklaşık 3 km mesafede ve tepede..

 Otelden çıktıktan sonra vakit kazanmak için taksi ile Aliya'nın müzesine gideyim dedim. sanırım 4-5 Euro bir şey almıştı taksici..
 Tipik bir Anadolu şehri havası var  eski, tarihi kent merkezinin.. Başçarşıya inen yol.. Türbe, mezarlık ve müze de Başçarşı'nın üst taraflarında  yürüme mesafesinde ..
 ortadan bir ırmak geçiyor..üstünde köprüler.. bu köprülerden bir tanesine latin Köprüsü diyorlar. Malum 1. dünya harbine sebep olduğu söylenen Avusturya Arşidükü Ferdinand'a suikast yapılan yer..



 Aliya'nın müzesi  eski bir evin düzenlenmesiyle oluşturulmuş.. Aliya'nın hayatından kesitler yer alan fotoğraflar ve eşyalar bulunmakta..


 Müzenin merdiveninden aşağıda Sarayevo ...



 Müze içindeki resimler ve yazılar savaş zamanına ilişkin zor günleri hatırlatıyor. Duygulanmamak imkansız.


 Sokak başında bir çeşme .. suyu içilebilir..özlediğimiz bir husus..


 Osmanlı döneminden kalma mezarlık yolun bir tarafında.. yolun diğer tarafında ise yeni mezarlık.. özellikle savaş dönemi şehit olanlar burada medfun..temizliği ve sadeliği hemen göze çarpıyor.




Başçarşı'ya dönüş...küçük küçük dükkanlar..
Saryevo'nun savaşta tahrip edilen, yakılan kütüphanesi..savaş sonrası onarılmış .. 

 Sarrayevo'da köfte yenmeden dönülmez.. porsiyonları oldukça dolu.. yarısı bile doyurur.. Zeljo'nun birkaç dükkanından birinde cevabzinica.. bildiğiniz köfte yiyoruz..

 Akşam oldu.. minarelerde lambalar  yandı.. yavaş yavaş otelin yolunu tutuyorum. bereket booking com'un  haritada işaretlemiş olduğu yeri Hotel Harmony'yi internet olmaksızın  navigasyonu izleyerek tabanvayla buluyorum, kimseye yol sormaya gerek kalmıyor.



Sarayevo ziyaretim kısa oldu..Görülmesi gereken çok yeri göremedim.. Bir daha ki sefere nasip deyip yatıyorum. Ertesi gün Mostar'a otobüsle gideceğim..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Greece

Pragh

Bratislava -Krakow