mostar


15 Eylül 2015  Sarayevo. Harmony otel terasındayım. Sabah otelde verilen kahvaltıdan sonra yola çıkacağım. İstikamet Mostar.. Sarayevo'nun içinde yer yer savaşın izlerini taşıyan binalar görülüyor. Genelde bakımlı, temiz, şirin bir kent olduğunu söylemeliyim Sarayevo'nun.. Modern yüzü ile kadim şehir merkezi bir arada..  Kent panolarında Türk dizilerinin  reklamlarına rastlıyorum.. Demekki buraların insanını da bu diziler cezbetmiş.. Benim izlemediğim dizi karakterlerinin isimlerini söyleyen insanlarla karşılaşmak da başka bir tecrübe oldu diyelim..







 Sarayevo'dan otobüsle ayrılıyoruz. Otobüs ücreti 17 euros.. Yollar temiz Mostar'a kadar.. çevre yeşil..ırmak kenarından gitiiğimiz de oldu.. sanırım bir baraj dı üzerindeki köprüden geçtik..  Rastladığımız mezarlıklarda Osmanlı izleri bariz görülüyor.





 

 Evet .. Mostar' dayım..vakit öğlen .. küçük bir kasaba sayılır.. eski tarihi binaları   old town denilen tarihi merkezi, kaldırım taşları, köprüsü ile şirin bir yer.. oldukça da turistik.. Osmanlı kavuklu  mezar taşları hemen göze çarpıyor.Meşhur köprüsüne giden dar yol turist kaynıyor , yeme içme yerleri ile hediyelik eşya satanlar  dükkanlar sıralanmış.. ben magnetle idare ediyorum hediyelik durumlarını..






Köprünün üzerinde suya atlamak için bekleyen genç arkadaşlarının para toplamasını sabırla bekledi  ben de videoya alayım diye ayrılmadım.. sonunda atladı çivileme...


Atraksiyonu izledikten sonra yemek faslını  halletmek için bir yerde oturdum. Ne yediğime gelince ..bir tür  sarımsaklı yoğurtlu içinde kıyma olan börek.. yoğurtlu börek de buraya özgü anlaşılan .. doğrusu lezzetli idi..  üzerine  Türk kahvesi.. çok yaygın içiliyor ve bakır cezvede yanında lokumu ile birlikte servis ediliyor..  


 son bir fotoğraf çekildikten sonra Dubrovnik'e gitmek üzere otomobille hareket ediyoruz.. Daha önceden incelediğim sitelerde Mostar Dubrovnik arası her saatte otobüsle ulaşım olduğunu öğrenmiştim. Ancak benim gittiğim tarihte, Eylül ayı sanırım düşük yoğunluklu döneme girildiğinden en son otobüs seferi öğlen 1 gibi idi. son otobüse binilmez ise ertesi güne kalmak gerekiyor. Bereket otobüs terminalinde karşılaştığım bir Türk ailede Mostar'ı gezmekle otobüsü kaçırmamak arasında karar vermeye çalışıyordu.. Buraya gelmiş iken Mostar'ı gezelim sonra  taksi ücretini bölüşürüz otomobille Dubrovnik'e  gideriz dedik.. Terminalde müşteri kapmaya çalışan "Sobe" denilen pansiyonunu kiralayan Lena adlı bayanın kocası anlaştığımız saatte bizi opel Astra'sı ile götürdü Dubrovnik'e..  70 Euro ücreti de bölüşerek verdik.. sanırım saat 16  gibi çıktık Mostar'dan...  yol zaman alıyor.. Akşam güneş alçalırken Dubrovnike' vasıl olduk.. 3 saate yakın sürdü..
 







Sokak ışıkları yanmaya başlarken otelin yolunu tutuyorum..Dubrovnik'in merkezinden yaklaşık 3 km mesafede Lapad denilen bölgede otel.. Vardığımda  balkondan görünen manzarayı fotoğraflıyorum.. Yarın gezmeye başlayacağım Dubrovnik'i..
 
 
 
 
 
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Greece

Pragh

Bratislava -Krakow