Western Wall

 
 

Birkaç yıldır okuma, merak derken sonunda  "şimdi" deyip uçak biletini almamla vasıl olduğum İsrail'de ikinci günümde..Jerusalem'de  meşhur ağlama duvarını görmek üzere otelden çıkıyorum.  Old city dedikleri etrafı surlarla çevrili bölgeye doğru haritadan yolları da kestirerek yöneliyorum. Kaybolsam ne olur? Burası öyle büyük bir kent değil.. İnternetten okuduğum bilgilerin biraz abartılı kaçtığını yaşayarak anlıyorum. Ne pasaport kontrolünde bıktırıcı beklemeler, sorgulamalar felan ne de eski şehirin sokaklarında kaybolma durumunu yaşa-yamadım diyelim.. Buyrun,  burdan fotoğraflar..
 




 
Fazla nüfus olmayınca caddeler böyle tenha görünüyor..




Görünen surlar Kanuni Sultan Süleyman tarafından yaptırılmış..Osmanlı eser bırakacak kadar uzun süre bu toptaklarda hüküm sürmüş. Old City dedikleri surların içindeki eski şehire açılan birçok kapı var.. Aklımda kalanlar Jaffa, Damascus, Lion, Zion, Dung, New ve Eastern Gate..
 
 





Jaffa Gate'e giden yol ...




 Batılıların Western Wall  dediği Müslümanların ise Yahudilerin önünde dua ve ağlamalarından  dolayı Ağlama Duvarı dedikleri yıkılmış Süleyman Mabedinin ayakta kalan duvarına giden dar yol iki taraflı Arap esnafın iştigal ettiği hediyelik eşya dükkanları ile çevrili.. Yolun sonu sağa dönen patika Western Wall' a çıktığı gibi  doğru devam edildiğinde Kubbet Al Sahra ve Mescid-i Aksa Camilerine çıkıyor.
 



 Westwern Wall'ın girişinde İsrail askeri nöbette..




 Ağlama duvarı gece gündüz ziyarete açık.. Yahudiler duvar taşlarının birleşme yerlerine küçük kağıt parçalarına yazdıkları dua veya dileklerini diyelim katlayarak sıkıştırıp bırakıyorlar.  Duvar önünde tezgah açmış din görevlileri biryakım muamelelerde bulunuyorlar ..herhalde isteyenlere diyeceğim.. Bazı ziyaretçi Yahudilerin tansiyonlarını ölçüp, kollarına siyah  şerit bir aparat takıyorlar. Ne olduğunu ben de anlamadım..Küçük çocuklarını duvara getirip dua etmelerini isteyen, fotoğraflarını çeken elemanlar ayrıca ..

 Arap görevlinin sorgu sualinden sonra Kubbet Al Sahra ve Mescid-i Aksa'nın olduğu bölüme geçebildim.. Tabii Filistinli görevli zafer işaretini yapmayı ihmal etmedi..Mescid-i Aksa  diğer adıyla Dome Of The Rock  adı üzerinde havada durduğu rivayet edilen muallak taşın üzerine bir kubbeli yapıyla örtülmesiyle oluşan yapı.. havada taş göremedik ... bir bölümde gelen ziyaretçiler sırayla ellerini bir delikten içeri sokuyorlar , ben de merakla elimi içeri uzattım ne var diye yokladım bir taş veya mermere elimi sürmüş oldum herhalde bahsedilen muallak taşı bu olsa gerek ..alt kata dar bir merdivenle iniliyor,  etraf mağara gibi oyulmuş, daracık alanda namaza  duran ziyaretçiler..

 

 Mescid- Aksa..Giriş kısmı..


 
Öğle namazı öncesi oturduk..Gerçi namazdan sonra da içeride oturan, yatan bolca..

Gün burada bitmedi.. Çıkışta Old City'deki diğer kutsal sayılan yerleri göreceğiz..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Greece

Pragh

Bratislava -Krakow