Jerusalem

2015 Haziran.. 22 günü sabah 7.20, pagasus havayollarının uçağına biniyorum. İstikamet Tel Aviv.. Vasıl olduktan sonra Jerusalem'e geçeceğim. Mesafe uçakla kısalıyor. Bir saat kırk dakikada Ben Gurion Airport' a varıyoruz.  Uzun yürüyen banttan pasaport kontrolune  varıyorum. Görevli hızlı bir şekilde girişimi onaylayıp küçük bir karta giriş damgasını vurup elime veriyor. Malum diğer ülkelerde İsrail damgasını göstermemenin formülü bu..




 Ben Gurion Airport modern..Oldukça da büyük sayılır. Çıkışta bir Menora dedikleri alameti bir köşeye dikmişler. Herhalde uğurlu bir yönü olsa gerek  bir çok yerde bu simge abide, resim, biblo olarak kullanılıyor. Havaalanı içinde döviz bozan banka şubesi(Hapoalim bank) var. Tedbir olsun diye burada para bozdurdum, ama hata ettiğimi sonra anlayacağım, çünkü ayrıca vergi de aldıkları için kötü bir alışveriş oldu.

Jerusalem' e gitmek için hiç uğraşmıyorum. Çıkışta onların Şerut dediği bizim bildiğimiz dolmuşlar bekliyor. Koltuklar doldukça hareket ediyor. Sürücüye havaalanı içinde bozdurduğum dolarlardan aldığım 70 Şekel ödedim.


 Jerusalem'e yaklaşık 40 dakikalık yolculukla vardık. Şerut'tan kalacağım otelin önünde indim. Bookıng. com 'dan ayırtettiğim ALON HOTEL'in   apart odası..İçinde banyo, ocak,  tabak vb. var.Fiyatı geceliği 80 $.. fiyatı otelin merkezi konumu, alışveriş yerleri ve ulaşım durakları dikkate alındığında ehven sayılır.

Otelin balkonundan Ben Hilel sokağının görünüşü.. Önünde ise Shamai caddesi bulunuyor. Küçük balkonu, penceresi önüne çiçeklik yerleştirmişler, Kudüs taşından yapılmış binaya sevimli , sıcak hava veriyor. Bu arada belirtelim.. Jerusalem'de bütün binalar taştan yapılmış veya beton iskelet taş kaplanmış.. başka bir renk göremezsiniz

Kaldığım yer apart olunca kendin pişir kendin ye Türk ortadirek  kuralını uygulamak farz oldu..Güneş enerjili sistemin sağladığı bol sıcak sulu banyo sonrası  gıda temini için kendimi hemen sokağa atıyorum.. İstikamet tabelada görüldüğü üzere Mahane Yehuda Market..




Mahane Yehuda Market..Jerusalem'in meşhur pazar yeri diyelim. Gıda üzerine..Yerlisi  yabancısı bu pazara geliyor.. Pazara özgü canlılık burada da görülüyor.. karşılaştırma yapmadan edemiyoruz tabii.. bizim pazar yerleri başka canım..daha çok çeşit meyve, sebze, giyim eşyası bizde ..Kıyaslama yapmak için yazalım..domates kilosu 5 Şekel.. kiraz 12 Şekel.. 1,5 litrelik şişe suyu 6 Şekel..  1 Şekel = 0,70 TL   yani  70 kuruş.. şişe suyunun pahalı olduğunu söyleyelim.




Bizdeki zeytin çeşit ve bolluğunu burada göremedim.. üstelik bana lezzetli de gelmedi..

 Peynir olmadan olmaz.. akşama menemen yapacağız..peynir 50 Şekel ..very very expansive

 Malzemeler tamam..Alon Hotel'e avdet ediyorum..Cepheden fotoğraflamadan edemiyorum.. çiçekli pencereleriyle oldukça şirin göründü gözüme.. kaldırım taşları da çoğu yerde sarı taştan..Jerusaleme ayrı bir hava katıyor bu taş malzeme


 Şekilde görüldüğü gibi..Seferiyiz..


ve de istirahat..devamı az sonra..


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Greece

Pragh

Bratislava -Krakow