dubrovnik

Dubrovnik...16 Eylül 2015 sabahı..Villa Boro'nun   balkonu yarımada ve denizi gören bir konumda.. sabah 8:00 sıraları güneş yeni doğmuş karşı tepeleri aydınlatıyor. temiz , net bir hava var.. kahvaltı balkonda ne güzel olur ...  Odada kettle var..  marketten birşeyler  almıştım bir gün önce..çayı demleyip zeytinleri atarken manzaranın keyfini çıkarıyorum.




Villa Boro'da sanırım portakal ağacı.. Otelin bulunduğu yer merkeze 3 km mesafade. Lapad, Babin Kuk denilen bölge apart, pansiyon ve diğer otellerle dolu bir bölge.. Yön tabelalarında otellerin isimleri var.. yani  o kadar turistik bir kent Dubrovnik.. Oteller genelde çok basamaklı merdivenlerle ulaşılan yamaçlarda..ben de uzun merdivenlerden inerek çok temiz ve de yeşillikler içinde sokağa iniyorum.. otobüs durağı çok yakın.. 6 nolu otobüsle merkeze geliyorum.


Old Town  sur duvarları.. önünde dinlenip daha sonra gezmek üzere Cable Car'a gidiyorum.. malum asansör Dubrovnik'i ve tarihi Old Town'u tepeden görmek için en ideal yol..



Cable Car 'ın önü.. fazla bekleyen yok..sabah erken olduğundan şanslıyız..ilerleyen saatlerde önünde kuyruk  oluşuyor..

 

Kablo üzerindeki araç yükseldikçe manzara ortaya çıktı.. karaya yakın gözüken ada Lokrum.. yakınına gitmedik ama çıplaklar kampı var deniyor. Manzaranın tadını çıkardıktan sonra aşağıya  aynı araçla inip Old Town' a gireceğim.. Bazı genç turistlerin tepeden aşağı yürüyerek indiğini burada belirtmeliyim.. zaman kaybetmemek için araçla dönüyorum.







Old Town.. çok güzel korunmuş tarihi şehir.. kesme taştan binaları, taş kaldırımları dar sokakları ile turist kaynıyor. Dubrovnik tarihi koruması ve doğal güzellikleri ile gerçekten güzel bir turist kenti..






 
Orta refüjdeki saate göre öğleden sonra 3.. otele geri dönüyorum..Yarın Montenegro'nun Budva kentine gideceğim...
 
17 Eylül 2015 sabahı..Dubrovnik'ten ayrılmadan önce manzara önünde arz ı endam ediyorum..
 


Bu resim de neyin nesi... efendim belediye otobüsü...

Dubrovnikten çıkış...köprü ve limanda demirlemiş turist gemisi..
Dubrovnik çıkışı Montenegro'ya giden yol tepelerden ve de çoğunluk denize bakan yamaçlardan geçiyor. Manzara harika.. tam motorla yolculuk yapılacak virajlı yollar..


 
Yol boyu manzara bu şekilde..
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Greece

Pragh

Bratislava -Krakow