greece -atina


 15 Ağustos 2012 Çarşamba.. Atina tren istasyonu "Larissa" denilen semtte.  Selanik'ten  gelen tren sabah ışıkları yeni yeni ortalığı aydınlatırken istasyona vardı. Uyumuşum. Tren vagonunda kimse kalmamış, kondüktörün dürtüklemesiyle uyandum, apar topar gara ayak bastım. Sabahın körü.. Vakit geçsin diye bankta otururken güvercinlere ekmek attım...Sırt çantamı gardaki jetonla çalışan emanet dolabına bıraktım. 24 saatlik emanet 3 euro, yükü taşımaktan kurtuldum. Larissa  garından çıkışta hemen metro durağı karşımda idi. Metro haritasından Akropolis'in 3-4 durak sonra yol üzerinde olduğu görülüyor. Bilet 1,20 euro. Metrodan Akropolis durağında inerek yüzeye çıktığımda Akropolis çok yakınıda , eteklerinde olduğumu görünce fazla yürümeyeceğim için sevindim. Sabah henüz çok erken , müze alanının açılmasını açık bir kafede espresso ile kaşarlı milföy hamurundan börek yiyerek bekledim. Sonra ver elini tepe...Akropol..




 Akropol tepesi.. Atina'ya hakim bir konumda, azametli bir yapı .. kesinlikle görmeye değer.
 



                                                           Akropol turist kaynıyor..

























Akropol ziyareti bir yarım günü aldı. Aşağı inişte sokaklardan geçerek Sintagma meydanına çıkıyorum. Anayasa meydanı denilen yerde Yunan Parlamento binası ile önünde Efsun askerllerinin nöbet tututkları yer. Geleneksel Yunan kıyafetleriyle Efsun askerleri nöbet değişim törenleriyle turistlerin ilgi gösterdiği şovlarını sunuyorlar. Meydanda turistlerden başka kimse yok.. yunanlılar iş günü de olsa ortalarda görünmüyor, bu adamlar ne zaman çalışırlar ben Yunanistanda bulunduğum 5 gün içinde  anlayamadım vesselam.








Atina'dan dönüş.. Metro turizm firması İstanbul'a  60 euro bilet kesiyor. Akşam 17:30' da hareket 16 Ağustos sabah 09:00 gibi İstanbul bayrampaşa garajdayız.

Yorumlar

  1. hocam sen bir cevdet bey iki. Sen toprakları geziyorsun neresi olursa olsun. o işliyor, büyütüyor, yararlanıyor. Sen SEYYAH o İŞÇİ.

    YanıtlaSil
  2. Cem ...biz bu gezme işini daha yeni yeni keşfediyoruz. Zamanın ne kadar kıymetli olduğu da yaş kemale erdikçe daha idrake gelir oldu..ne yapalım..bu da ülke ekonomisine bağlı bir durum..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Greece

Pragh

Bratislava -Krakow