esztergom - szentendre

Budapeşte gezimin 3.günü..26 Ekim 2016 Çarşamba. Esztergoma gitmek için  kaldığım apartman dairesinden sabah erken  çıkarım diyorum..ama  her zamanki gibi kahvaltı, toplanma derken Nyugati tren istasyonuna gitmem 10:00'u buluyor.  Esztergoma tren saatleri sıklıkla var . Biletimi makineden alıyorum ..Kalkış saati 10:26 gösteriyor. Bilet fiyatı ucuz..1120 forint, yaklaşık 3,5 avro . Esztergom'da fazla uzak değil , bir saatlik mesafede..
 Nyugati tren istasyonu önü
 
 Budapeşte -Esztergom  tren bileti..1120 forint ---3,6 avro-
 
 Tren birçok yerde yolcu indirdi, aldı.. aslında  mesafe kısa .. zaten esztergoma vardığımızda da trenden 3-5 kişi inmiş oldu..onlarda benim gibi turistlerdi..otobüs durağını  buluncaya kadar yürüdüm ve otobüse bindim. Binmesem de olurmuş.. merkez çok yakın. sanırım 210 forint aldı otobüsün şoförü  yani 0,65 avro gibi..

 
Merkeze çok yakın kale gibi bir yer..aradığım burası olsa gerek diye düşünerek merdivenlerden yukarıya doğru çıktım. Havada çok güzel..mont fazla geldi, arada çıkardım, terlemeye başlamıştım.



Kalede pek bir şey kalmamış.. Esztergom'u  yukardan görmek hasıl oldu..


Bir tepeden diğerine ..arkada görülen Aziz İstvan basilikası
 
Tabeladan anladığım bizim Esztergom kalesi dediğimiz yer Macarların Saint Thomas tepesi dedikleri bir mekan..Osmanlıların bu tepeyi askeri amaçla kullandıkları yazılı..
 

 
 Stephen I, also known as King Saint Stephen (Hungarian: Szent István király; )Domed, neoclassical style place of worship, built from 1822 to 1856 . Maksimum Yüksekliği 96 m. Avrupa'nın belli başlı büyük dini yapılarından birisi.




Basilika'nın kubbe terasından Esztergom ve Tuna nehrinin sınır teşkil ettiği batı yakasında Slovenya
kasabası olan Sturovo görülüyor.  
 
 

Esztergom küçük bir şehir.. Tabiat güzel..Ağaçlık alanları bol bir memleket..
 


Tuna üzerindeki köprüden Esztergom'un batısında Sturovo'ya yürüyerek geçiyorum..Gümrük, polis vs. soran eden yok..Tek tük geçen arabalar ve yaya yürüyenler vardı.


Sturovo tarafındaki köprü girişinde bulunan tabelada köprünün 1944'de yıkıldığı, Slovak, Hungary ve Avrupa Komisyonu sayesinde 2001'de  yeniden inşa edildiği yazılı


İki ülke sınırı köprünün ortası...Hava açık ve sıcaktı..Yağmur olsa bu kadar rahat gezemezdim

Sturovo'dan Esztergoma dönüş..iki şehri birbirine bağlayan kısa bir köprü olunca ülkeden ülkeye geçiş de bu kadar süratli ..
 
 Szentendre'ye otobüse nereden binebilirim diye sorunca bir direğin altında bekleyen birkaç kişiyi gösterdiler.. eski bir otobüs geldi.. binerken şoföre Szentendre'ye gideceğimi belirttim  elden biletimi aldım   900 forint, 3 avro gibi..Budapeşte'den Esztergoma tren haritaya göre kestirme yoldan geldi, Szentendre'den  Budapeşte'ye dönüş istikametinde  otobüs en fazla kullanılan seçenek . Yeşil bir memleket burası ..her türlü gezmek için rahat, güvenlikli bir yer.
 Yanlış durakta inmeyelim diye epey bir dikkat kesildim..arada  yolda inen çok oldu... neyse.. otobüs yolun sağ kenarında  beni indirdi  Budapeşte'ye devam etti.. Yolun karşısına geçerek belki 500-600 metre kadar merkez sayılan çarşıya yürüdüm..  herhalde mevsimden olsa gerek hediyelik eşya satan dükkanların önünde tek tük gezmeye gelmiş yabancılar ve de ben..

 
Elişi nakış işlenmiş gömlekler,  magnet üzerinde elişi ürünler, ağaç mutfak eşyaları, ağaç çocuk oyuncakları eh orginal sayılır..temiz küçük bir kasaba  ..okuduğum kadarıyla halkının çoğunluğu Ortodoks sırp ,  azınlık sırpların , sanatçıların yerleşik olduğu belirtiliyordu..
 
 
Szentendre hatırası, ağaç   ceviz,fındık kıracağı...1000 forint, 3avro  kadar verdim..
 

 
Szentendre'de yapacak fazla bir şey yok..çarşıdaki dondurmacıda  kısa bir mola sonrası,  asfalta çıkıp otobüs durağında biraz bekleme sonrası Budapeşte'ye dönüyorum..yarın  İstanbul'a dönüş. Avrupa'nın ortasında , fiyatları makul sayılabilecek memlekete çok da uzak olmayan bir ülke Macaristan ..gezip görümlük bir yer hasılı..
 
 
 
 
 
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Greece

Pragh

Bratislava -Krakow